برترین رشته های روسیه

برترین رشته های روسیه برای تحصیل به عوامل و فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در روسیه می بایست برای انتخاب رشته تحصیلی خود معیارهایی مانند سادگی پذیرش، اعتبار  داشتن مدرک تحصیلی، اعتبار دانشگاه های منتخب و بازار کار آن رشته، در نظر بگیرند و سپس اقدام به انتخاب رشته نمایند. افراد قبل از اینکه بخواهند اقداماتی برای مهاجرت تحصیلی روسیه انجام دهند بهتر است ابتدا بدانند که چه رشته ای را می خواهند انتخاب کنند

داوطلبان در کشورهای مختلف، غالبا دنبال تحصیل در رشته هایی هستند که علاوه بر اینکه دارای اعتبار خوبی است بازار کاری خوبی داشته باشند. در مقطع مختلف دانشگاهی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد در روسیه رشته های مختلفی در دسترس دانشجویان قرار دارد. دانشجویان بین المللی به واسطه رشته های متنوع در روسیه تصمیم به مهاجرت تحصیلی روسیه را در سر می پرورانند.

کشور روسیه جزء پهناورترین کشور در دنیا است. کشور روسیه از لحاظ نظامی، اقتصادی، سیاسی و علمی، دارای رتبه بالایی در بین کشور های دنیا دارد. اولین کشوری که موفق شد انسان را به فضا بفرستد کشور روسیه بوده است. بسیاری از دانشمندان و چهره های علمی و ادبی در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند. کشور روسیه دارای بیش از ۶۰۰ دانشگاه دولتی در سطح دنیا است. کشور روسیه از لحاظ علمی دارای رتبه ی بالایی است. کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، مالزی، بلاروس و… بعد از کشور روسیه هستند.

رشته مهندسی نفت و گاز

رشته مهندسی نفت و گاز به عنوان یکی از برترین رشته های روسیه برای تحصیل به شمار می رود. کشور روسیه جزء بزرگترین صادر کننده گاز و یکی از قدرت های برتر نفتی منطقه است. این رشته تحصیلی در روسیه از جایگاه بالایی برخوردار است. کشور روسیه سرمایه گذاری های عظیمی را در خصوص منبع نفت و گاز انجام داده است.

در شهر گوبکین مسکو دانشگاه نفت و گاز، جزء بزرگترین دانشگاه های روسیه به شمار می رود که رشته های مرتبط با نفت و گاز را ارائه می دهد. این دانشگاه در پایتخت کشور روسیه شهر مسکو واقع شده است. بیش از ۱۱ هزار دانشجو از سراسر دنیا در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. از همین رو دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی نفت و گاز قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های روسیه اقدام نمایند.

رشته خلبانی

یکی دیگر از رشته های برتر در دانشگاه های روسیه خلبانی است. روسیه کشوری است که در یکی از این دانشگاه های خود این رشته را تدریس می کند. دانشگاه ایالتی هوا فضا در شهر سن پترزبورگ یکی از بهترین مراکزی است جهت یادگیری پرواز و رشته های مرتبط با خلبانی اقدام به جذب دانشجو می کند. اکثر دانشگاه های خلبانی که تقریبا ماهیت نظامی شکل دارند و از گرفتن دانشجوی بین المللی خودداری می کنند. اما دانشگاه هوا فضای سن پترزبورگ، مستثنی است. دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با ارائه مدارک مورد نیاز شانس خود را برای پذیرش در این دانشگاه امتحان نمایند.

پزشکی

رشته پزشکی یکی از رشته های پر متقاضی است که در سراسر دانشگاه های دنیا وجود دارد. با توجه به شانس قبولی بسیار پایین رشته پزشکی برای دانشجویان ایرانی، سالانه تعداد زیادی از ایرانی ها برای ادامه تحصیل این رشته برای کشورهای برتر دنیا اقدام می نمایند. از همین رو رشته پزشکی در روسیه برای بسیاری از دانشجویان ایرانی جذاب است. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای دوره های پزشکی در روسیه اقدام می نمایند.

بیشتر رشته های پزشکی در روسیه با بازار کار خوبی همراه هستند. این نکته سبب می گردد تا دانشجویان پس از اتمام تحصیل به راحتی برای ورود به بازار کار روسیه در رشته پزشکی شانس خود را امتحان نمایند. هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین، عدم نیاز به مدرک زبان و عدم نیاز به امتحان ورودی فقط برخی از مزایای تحصیل پزشکی در روسیه به شمار می رود. کشور روسیه در میان کشورهای نزدیک به کشور ایران دارای سابقه درخشانی را در بخش پرورش پزشک دارد. دانشگاه های روسیه، مکانی مناسب برای رشد و پرورش فرد در رشته های پزشکی است.

آی تی و کامپیوتر

رشته آی تی و کامپیوتر به عنوان یکی از برترین رشته های روسیه برای ادامه تحصیل و ورود به بازار کار قلمداد می شود. رشته آی تی و کامپیوتر در تمامی کشورها جزء رشته های پر متقاضی به شمار می رود. کشور روسیه از لحاظ آی تی و کامپیوتر جزء یکی از ابر قدرت های دنیا به محسوب می گردد. آی تی و کامپیوتر در تمامی مقاطع تحصیلی کشور روسیه تدریس می شود و دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در روسیه اقدام نمایند. از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته آی تی و کامپیوتر می توان به دانشگاه فناوری ملی، دانشگاه سن پترزبورگ، دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه و دانشگاه نووسیبیرسک اشاره کرد.

رشته داروسازی

دانشجویان در دانشکده های داروسازی روسیه قادر خواهند بود در هر سه مقطع تحصیلی به تحصیل بپردازند. در مقطع کارشناسی داروسازی روسیه دانشجویان به خوبی چگونگی استفاده از داروها، اثرات و نقش آنها در بهبود بیماری ها و همچنین چگونگی مراقبت های بهداشتی را می ­آموزند. دانشجویان پس از اخذ مقطع کارشناسی خود به راحتی می ­توانند در داروخانه های شهری و محلی و روستایی و یا بیمارستان ها مشغول به کار شوند.

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه داروسازی روسیه با توجه به پایه تحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی آموزش های پایه و تخصصی تری به دانشجویان ارائه داده می­­ شود. تحصیلات دانشجویان در این مقطع توسعه یافته و می­ توانند مهارت و دانش خود را در زمینه چگونگی استفاده از دارو، بررسی داروها و اطلاعات و ارتباطات توسعه دهند.

در دوره دکتری داروسازی در کشور روسیه دانشجویان به دانشی دقیق برای دستیابی موفقیت بعنوان دانشمندی داروساز دست خواهند یافت. دانشجویان در این دوره قادر خواهند بود به تحصیل در تخصص های فارموکولوژی، داروسازی، داروسازی بالینی و یا کشف نمودن داروها در دانشگاه های برتر روسیه بپردازند. با توجه به این نکات داروسازی در روسیه به عنوان یکی از برترین رشته های روسیه برای ادامه تحصیل به شمار می رود.

دندانپزشکی

آخرین و یکی از برترین رشته های روسیه برای تحصیل به رشته دندانپزشکی اختصاص پیدا می کند. این رشته همانند رشته های پزشکی و داروسازی از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی کشور روسیه به شمار می رود. متقاضیان با ارائه مدارکی دال بر اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود برای دندانپزشکی در روسیه  اقدام نمایند. بازه های زمانی دوره دندانپزشکی به صورت میانگین ۵ سال که پس از آن یک سال کار آموزی است، به طول می انجامد. در این بازه زمانی دانشجویان با مباحث مختلف دندانپزشکی که به آنها اشاره شد، آشنا می شوند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های روسیه، مورد تایید ایران و سایر کشورهای برتر اروپایی می باشد.

دوره های دندانپزشکی در کشور روسیه به زبان روسی و انگلیسی ارائه می گردد. یکی از برترین مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه، عدم نیاز به مدرک زبان می باشد. بسیاری از علاقه مندان قادر خواهند بود با شرکت در دوره های پادفک در روسیه به ارتقا سطح زبان و درسی خود بپردازند. این دوره های آموزش زبان روسی به طور میانگین بین 6 تا 9 ماه به طول می انجامد و دانشجویان با پرداخت هزینه ای بالغ بر 2 تا 5 هزار دلار در دوره های پادفک شرکت نمایند.