تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه به عنوان یکی از برترین راه های مهاجرتی به این کشور شناخته می شود. بسیاری از افراد متقاضی، با داشتن شرایط مورد نظر، برای ادامه تحصیل در روسیه ، اقدام می نمایند. از مزایای تحصیل در روسیه ، عدم محدودیت سنی در این کشور و عدم نیاز به ارائه مدرک زبان است. تمامی افراد قادر هستند بدون هیچ آزمون ورودی ،و فقط با ارائه مدارک مورد نیاز، برای اخذ پذیرش در تمامی رشته ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند. این نکات از امتیازات مهم و برتر، برای تحصیل در روسیه به شمار می رود.
دانشگاه‌های برتر روسیه، دارای رتبه‌بندی جهانی بسیار بالا هستند. با این حال، برای ورود به این مراکز آموشی، نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار و زمان‌بر نیست. سیستم آموزشی این کشور، با برنامه‌ های بسیار هدفمند به بهبود کیفیت و رتبه‌ بندی دانشگاه‌های خود می پردازد. به همین دلیل، تحصیل در روسیه ، یک فرصت بی‌نظیر می باشد.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

تحصیل در روسیه

امکانات آموزشی و شرایط تحصیل در روسیه

آموزش و پرورش این کشور به واسطه قدمت بسیار بالا و حفظ کیفیت آموزشی مناسب، همواره خاستگاه مهاجران برای تحصیل در روسیه بوده است. امروزه با توجه به شرایط ویژه ای که این کشور برای ورود و ارائه ویزاهای تحصیلی در نظر گرفته است، تعداد داوطلبان تحصیل در روسیه افزایش یافته است. از مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه ، هزینه های پایین تحصیل و زندگی ، عدم محدودیت سنی، عدم اجبار به ارائه مدرک زبان، نداشتن شرط معدل و عدم برگزاری آزمون ورودی و ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی است.

نظام آموزشی کشور روسیه به صورت سالی – واحدی عمل میکند. به عبارت دیگر، شروع سال تحصیلی و پذیرش در کشور روسیه فقط یکبار در سال ،در بازه خرداد ماه الی شهریور ماه، می باشد. از طرفی، دوره پیش نیاز برای شروع تحصیل در روسیه، پادفک نامیده می شود. پادفک مضاف بر دوره سالیانه تحصیل در روسیه برگزار میشود. دوره پیش‌نیاز (پادفک)، از اوایل تابستان تا آذر اخذ پذیرش می‌شود.همچنین برای دوره های کامل و فشرده پادفک، ددلاین ثبت نام دانشگاه های مختلف از آذر ماه تا فروردین ماه باز است. به عبارت دیگر، محدودیت زمانی برای ثبت نام دوره پادفک در روسیه وجود ندارد. شما میتوانید در هر زمان از سال که تصمیم به تحصیل در روسیه گرفته اید، با ثبت نام در دوره پادفک مسیر رسیدن به رشته دلخواه خود را آغاز نمایید.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

 آشنایی با روسیه
 سیستم آموزشی روسیه
 دوره های قبل از دانشگاه
 دوره پادفک
 تحصیل پزشکی در روسیه
 دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
 تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی
 تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد
 تحصیل در روسیه در مقطع دکتری
 دانشگاه های برتر روسیه

 دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

شرایط انتقالی از دانشگاه های روسیه و قوانین

 زبان تحصیلی در روسیه
 سطوح زبان روسی در آزمون TORFL
 بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل
 هزینه های جاری برای تحصیل در روسیه
 هزینه های تحصیل در روسیه
 هزینه های زندگی در روسیه
 شرایط تامین هزینه تحصیل 
 اخذ بورسیه تحصیلی روسیه
 هزینه‌هایی که شامل بورسیه نمی‌شود
 مراحل اقدام برای تحصیل در روسیه
 ویزای دانشجویی
 قوانین اقامت موقت دانشجویی
 مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی
 شرایط زندگی دانشجویی در روسیه
 بیمه دانشجویی
 خوابگاه های دانشجویی
 زندگی ورزشی
 مزایای تحصیل در روسیه
 عدم نیاز به ارائه مدرک زبان 
 سطح بالای کیفیت تحصیل در روسیه
 هزینه های پایین تحصیل در روسیه
 عدم محدودیت سنی برای تحصیل در روسیه
موقعیت جغرافبایی مناسب
 پذیرش در دانشگاه بدون شرط معدل!
 امنیت در روسیه
 معایب تحصیل در روسیه
 سوالات متداول

آشنایی با روسیه

کشور روسیه در شمال اوراسیا قرار گرفته است و با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک، یک مقصد بین‌المللی برای تحصیلات عالی است. اقلیت‌های قومی زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها، تاتارها هستند که حدود 4 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. به همین ترتیب، روسیه با بیش از ۱۴۶ میلیون و 120هزار نفر جمعیت، به‌عنوان نهمین کشور پرجمعیت دنیا شناخته می‌شود. این جمعیت در مساحت 17.075.400 کیلومتر مربع، گسترده شده‌اند. اکثریت ساکنان غربی این کشور در بخش اروپایی آن زندگی می‌کنند
کشور روسیه با عنوان وسیع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. این کشور دارای منابع وسیع نفت و گاز و در عین حال زمینه‌های فراوانی برای پیشرفت در اقتصاد است. همچنین این کشور، با فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای تحصیل و سرمایه‌گذاری، یک مقصد جذاب برای ایرانیان محسوب می‌شود.به علاوه، در زمینه تسلیحات نظامی، روسیه پس از ایالات متحده، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین کشورها معرفی می‌شود.

  • نام کشور: لاتین: Russia عربی: روسیا
  • نوع حکومت و ساختار سیاسی: جمهوری فدرال
  • زبان های رایج: اکراینی، ترکی، خانواده زبان های قفقازی
  • واحد پول و معادل آن در هر دلار: روبل؛ یک روبل روسیه معادل 11/67 دلار آمریکا
  • پیش شماره تلفن: ۰۰۷
  • تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۱۶
  • پایتخت: مسکو
  • زبان های رسمی: روسی
  • برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

 

موقعیت جغرافیایی تحصیل در روسیه

 

سیستم آموزشی برای تحصیل در روسیه

آموزش عمومی روسیه بر رشد فکری، عاطفی، اخلاقی و جسمی فرد متمرکز است. هدف این سیستم توسعه توانایی هایی است که به دانش آموز اجازه می دهد خود را با زندگی در جامعه هماهنگ کند و همچنین به افراد در انتخاب آگاهانه آموزش حرفه ای کمک می کند. روسیه به عنوان یکی از برترین نظام های آموزشی در دنیا شناخته میشود نو سیستم آموزشی آن براساس کشورهای اروپای مرکزی تنظیم گردیده است.
آموزش عمومی معمولا شامل ۳۴ هفته مطالعه در سال و ۲۷ تا ۳۶ ساعت در هفته است. به طور کلی، سال تحصیلی از ۱ سپتامبر تا ابتدای ژوئن ادامه دارد. امتحانات مدارس در ماه ژوئن برگزار می شود. زبان تدریس در کلیه موسسات آموزشی معتبر دولتی، روسی است.
در ادامه مقاله به جزییات بیشتری در مورد تحصیل در روسیه خواهیم پرداخت، نظام آموزشی کشور روسیه به صورت سالی – واحدی است و این بدان معناست که شروع سال تحصیلی و پذیرش در کشور روسیه فقط یکبار در سال و در بازه خرداد ماه الی شهریور ماه می باشد.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

دوره های قبل از دانشگاه برای تحصیل در روسیه

دوره آموزش ابتدایی در کشور روسیه از 6 سالگی شروع و تا 15 سالگی به طول می انجامد. تنوع بالای مدارس در روسیه این کمک را به دانش آموزان می کند تا با دقت شرایط تحصیل خود را انتخاب کنند.

دانش آموزان کشور روسیه از 15 تا 18 سالگی و پس از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه در این کشور می شوند. دانش آموزان در دوره متوسطه در کشور روسیه قادر خواهند بود تا برای آینده خود تصمیم گیری کنند. این نکته بدین معناست که دانش آموزان می‌توانند بین تحصیل در مدارس یا آمادگی برای ورود به بازار کار یکی را انتخاب کنند. تحصیل در روسیه مخصوصا در این دوره به عنوان مهم‌ترین دوره آموزشی در کشور روسیه شناخته می‌شود.

تحصیل در روسیه

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

دوره پادفک پیش از تحصیل در روسیه

پادفک دوره آماده سازی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه است. به طور معمول ساعات آموزشی دوره با کیفیت پادفک در روسیه بالای 1000 ساعت می باشد که شامل آموزش زبان روسی و دروس پیش نیاز مرتبط با رشته تحصیلی در آینده میشود.به عبارت دیگر، برای رشته های پزشکی ( پادفک پزشکی- بیولوژی) دروس زیست و شیمی و رشته های مهندسی ( پادفک مهندسی- ریاضی) دروس ریاضی، فیزیک و پادفک انسانی شامل دروس ریاضی، تاریخ،فلسفه و ادبیات می باشد. که معمولا در نیم سال اول فقط زبان روسی آموزش داده می شود.
متقاضیان می توانند دوره پادفک را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در کشور روسیه بگذرانند. از نظر ساعت و کیفیت آموزشی دوره های آنلاین با دوره های حضوری هیچ تفاوتی ندارند. البته که هرکدام مزیت های خود را دارا می باشند. دوره های پادفک آنلاین از نظر هزینه ای بسیار مقرون به صرفه هستند . در دوره های پادفک حضوری به علت اینکه فرد متقاضی در محیط و در کشور روسیه قرار میگیرد ممکن است تاثیر بسزایی در سرعت یادگیری زبان روسی برای تحصیل در روسیه، داشته باشد.

زمانبندی ثبت نام در پادفک

از اوایل تابستان تا آذر ماه اخذ پذیرش برای دوره های کامل پادفک در روسیه در تمام دانشگاه ها و از آذر ماه تا فروردین ماه برای دوره های فشرده پادفک، ددلاین دانشگاه های مختلف باز است. به نوعی می توان گفت که محدودیتی در زمان ثبت نام برای دوره پادفک در روسیه وجود ندارد و در هر موقع از سال که شما تصمیم به تحصیل در روسیه گرفته باشید میتوانید با اقدام برای ثبت نام در دوره پادفک مسیر رسیدن به رشته دلخواه خود را آغاز نمایید.

تحصیل در روسیه
برای اطلاع از شرایط به مقاله پادفک در روسیه مراجعه نمایند و یا با مشاورین موسسه اٌدین ویزا در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه برای رشته پزشکی بر خلاف سایر کشورهای برتر دنیا، کاملاً بدون آزمون و پیش شرط صورت می گیرد. برای تحصیل پزشکی در روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد و بر خلاف سایر کشورهای دنیا محدودیت سنی و شرط معدل وجود ندارد. به عبارت دیگر، فرد متقاضی صرفا با ارائه مدرک دیپلم در رشته تجربی ، ریاضی و یا حتی انسانی می تواند مجوز حضور در دوره های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی در روسیه را با گذراندن پادفک دریافت نماید.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی در روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و همچنین دانشگاه های رنکینگ دار در روسیه امکان پذیر می باشد. اما در نظر داشته باشید، متقاضیان برای داشتن تحصیلی مورد تایید و مدرک قابل ارزشیابی طبق قانون وزارت بهداشت ایران، مستلزم یادگیری زبان روسی هستند.
طول دوره پزشکی در روسیه 6 سال می باشد. هزینه تحصیل در روسیه برای رشته پزشکی، در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در تصویر زیر نوشته شده است.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز 5 سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در تعدادی از دانشگاه ها نیز در تصویر زیر موجود می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی انتخاب دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. وزارت بهداشت ایران در بازه زمانی دی ماه الی اسفند ماه هر دو سال لیستی از دانشگاه های مورد تایید خویش را در کشورهای مختلف دنیا در وبسایت خود اعلام می دارد. برای اطلاع از لیست جدید دانشگاه های مورد تایید این وزارت خانه در سال تحصیلی 2024-2025 اینجا کلیک کنید.

اهمیت تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت از چه نظر می باشد؟

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ، اگر بعد از پایان تحصیلات خود قصد بازگشت به کشور را داشته باشند ، باید در دانشگاه ها و موسساتی تحصیل .خود را به اتمام برسانند که در لیست اعلامی وزارت موجود باشد ، چرا که تنها در این صورت مدارک آن ها مورد ارزشیابی قرار می گیرد

در حال حاضر 8 دانشگاه برای تحصیل در روسیه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند. از این رو با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه ها و تعدد آنها میتوان به راحتی در رشته ی دلخواه تحصیل کرد. در ادامه به توضیحات تخصصی این دانشگاه ها و تحصیل در روسیه خواهیم پرداخت.

برای آشنایی بیشتر با قواین وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

قوانین جدید وزارت بهداشت و درمان ایران برای تحصیل در خارج از کشور در سال 1403

طبق قوانین جدید اعلامی از سوی این وزارت خانه ، افرادی که شروع تحصیلشان در یکی از دانشگاه های غیر تایید بوده است ، اگر بیش از نیمی از دوره ی تحصیلی (دوره دوم) را در دانشگاه تایید بگذرانند و مدرکشان را از دانشگاه تایید دریافت کنند ، مدرک مورد ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

برای دریافت اطلاعات جدید وزارت بهداشت و یا علوم کشور و قوانین جدید با کارشناسان تیم مهاجرتی ادین ویزا در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

کشور روسیه قطعا یکی از بزرگترین پیشروان در علم و صنعت است.تحصیل در روسیه در سال 2024 در رشته های مهندسی و علوم پایه، رشته ی هوا فضا، کامپیوتر، طراحی، مکانیک و کلیه زیر شاخه های این رشته ها، آینده شغلی تضمین شده ای دارند. مدرک معتبر جهانی کارشناسی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدارک تحصیلی در این کشور به شمار می رود. از همین رو، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. از دیگر دلایل تحصیل در روسیه ، شرایط به مراتب راحت تر این کشور در مقابل سایر کشورهای برتر دنیا برای ورود به دانشگاه است.
تحصیل در دوره های کارشناسی کشور روسیه، معمولا 4 سال به طول می انجامد. این بازه زمانی، متناسب با رشته و دانشگاه انتخابی متفاوت است. دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور، قادر هستند به راحتی برای تحصیل در روسیه اقدام کنند. با توجه به تعدد بالای دانشگاه های با کیفیت در سطح جهانی، ارائه رشته های متنوع و ظرفیت بالای دانشگاه ها در دوره کارشناسی، هیچ محدودیت و پیش شرطی برای تحصیل وجود ندارد.
برای ورود به دوره کارشناسی و تحصیل در روسیه، ارائه یکی از انواع مدرک دیپلم ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و یا هنر الزامی است. لازم به ذکر است که، دانش آموزان پس از سپری کردن 11 سال تحصیلی، می توانند در دوره های پادفک ثبت نام نمایند. دانشجویان، پس از سپری کردن این دوره های آموزشی، مجوز ورود به دانشگاه های روسیه در مقطع کارشناسی را دریافت می نمایند.
به طور معمول دوره های کارشناسی در دانشگاه های روسیه به زبان های روسی و یا انگلیسی ارائه می گردد. گرچه، متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان و در دانشگاه های با کیفیت در سطح جهانی در این کشور ادامه تحصیل دهند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

و اما برای دانشجویان بین المللی، تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد ، با کمترین هزینه های موجود در بالاترین سطح کیفیت آموزشی امکان پذیراست. این امر باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ارتقا سطح آموزشی و ایجاد فرصت های ایده آل، تحصیل دوره های کارشناسی ارشد در کشور روسیه را انتخاب نمایند.

معمولا دوره های کارشناسی ارشد در روسیه بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد. این بازه زمانی بسته به انتخاب رشته و دانشگاه تعیین می گردد. به همین ترتیب، دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی در کشور خود قادر خواهند بود بدون هیچ پیش شرطی و فقط با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در سایت اٌدین ویزا و مقاله مربوط به کارشناسی ارشد در روسیه منتشر گردیده است، شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور امتحان نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد قادر خواهند بود تا ما بین زبان های انگلیسی و روسی یک زبان را به عنوان زبان تحصیلی انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که امکان آموزش زبان قبل شروع دوره های دانشگاهی در این کشور امکان پذیر میباشد.

با توجه به توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای متقاضیان، حتی امکان دریافت سهمیه و تحصیل رایگان نیز میسر است و می توانند شانس خود را امتحان کنند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

تحصیل در روسیه در مقطع دکتری

دانشجویان بین المللی با ارائه مدرک کارشناسی ارشد قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ورود به دوره های دکتری و تحصیل در روسیه امتحان نمایند. به طور میانگین دوره های دکتری در کشور روسیه بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد. این بازه زمانی متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه .انتخابی متفاوت می باشد

کلاس های مقطع دکتری در روسیه به صورت پژوهشی برگزار می شود. به عبارت دیگر، دانشجویان می بایست بر روی یک کار تحقیقاتی متمرکز شوند. سال اول و دوم تحصیل در روسیه در مقطع دکتری، با برگزاری کلاس همراه است اما، در سال های بعدی کار های تحقیقاتی، در اولویت قرار می گیرند. در این مقطع تحصیلی امکان دریافت بورسیه به مراتب بالاتر از سایر مقاطع تحصیلی وجود دارد.

همچنین، دانشجویان دوره دکتری می توانند برای اخذ بورسیه از دانشگاه های با کیفیت این کشور اقدام نمایند که با توجه به ظرفیت بالای اختصاص داده شده به دانشجویان ایرانی امکان دریافت بورسیه برای همگان میسر می باشد.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

دانشگاه های برتر برای تحصیل در روسیه

دانشگاه های برتر روسیه، توانسته اند جایگاه ویژه ای را در بین دانشگاه های سراسر دنیا به خود اختصاص دهند. از همین رو، به مقصد بسیاری از ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج تبدیل شده‌اند. دانشگاه‌های روسیه دارای کیفیت بسیار بالا هستند. به طوری که در رده‌بندی های جهانی QS شانگهای رتبه‌های بسیار خوب کمتر از 500 را کسب کرده‌اند. به همین دلیل، تحصیل در روسیه ، جزو بهترین گزینه‌ها برای تمام افراد متقاضی است. تمامی این دانشگاه ها دارای سیستم آموزشی اروپایی می باشند و مدارکشان در کل دنیا و همچنین، ایران دارای اعتبار و ارزش بالایی است.

 در ادامه به معرفی برخی برترین دانشگاه های روسیه خواهیم پرداخت:

تحصیل در روسیه

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

تعداد بی شماری از دانشگاه های روسیه در لیست تاییدیه وزارت علوم ایران جای دارند. از همین رو، دانشجویان بدون هیچ محدودیتی و هیچ پیش شرطی قادر خواهند بود تحصیل در روسیه را اغاز کنند.

 در ادامه به گروه الف یا دانشگاه ههای ممتاز روسیه برای تحصیل اشاره می شود:

تحصیل در روسیه

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

شرایط انتقالی از دانشگاه های روسیه و قوانین

امکان گرفتن انقالی از دانشگاه های روسیه به ایران و یا به دانشگاه های دیگر روسیه ، تحت شرایطی وجود دارد.

انتقالی از دانشگاه‌های روسیه به سایر کشورها، به ویژه کشورهای اروپایی، یکی از موضوعات پرطرفدار در میان دانشجویان است. بسیاری از دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه‌های روسیه، به دنبال انتقال به دانشگاه‌های دیگر هستند.

برای انتقالی از دانشگاه‌های روسیه به ایران، دانشجویان باید شرایط خاصی را رعایت کنند. طبق قوانین جدید، دانشجویان باید حداقل 72 واحد درسی را گذرانده باشند و میانگین نمرات آنها حداقل 15 از 20 باشد. همچنین، دانشجویان باید در آزمون ارزیابی شرکت کنند و نمره قبولی 60 به بالا را کسب نمایند. 

آیا تمامی مدارک تحصیلی اخذ شده در خارج از کشور ، الزاما بایستی در داخل کشور مورد ارزشیابی قرار گیرد؟

با توجه به تفاوت سطح علمی و آموزشی دانشگاه های خارج از کشور جهت ارائه خدمت در نظام سامت و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل، تمامی مدارک دانشگاهی اخذ شده در داخل کشور ، بایستی در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزشیابی قرار بگیرد.

فرایند ارزشیابی مدارک: کلیه مدارک اخذ شده از دانشگاه مبدا در خارج از کشور، بایستی در سامانه میخک وزارت خارجه بارگذاری شود و از تایید مدارک توسط سفارت و امور کنسولی کشور محل تحصیل ، باید مدارک تایید شده با کد تاییدیه میخک وزارت امورخارجه دریافت و سپس در سامانه ارزشیابی بارگذاری ش

زبان تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی امکانپذیر می باشد. دانشجویان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی میتوانند به این دو زبان ادامه تحصیل دهند.یکی از نکات حائز اهمیت، این است که متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر روسیه و گرفتن ویزا، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. و مهم تر از آن، تحصیل در روسیه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی، مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد.

نکته قابل ذکر این است که، همانند سایر کشورهای اروپایی زبان انگلیسی زبان دوم محسوب می شود. افرادی که قصد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را دارند باید برای گذراندن امور زندگی و کارهای اداری خود، به زبان رسمی نیز تسلط کافی داشته باشند.

در نتیجه، یادگیری زبان روسی برای آن دسته از عزیزانی که قصد تحصیل در روسیه ، به زبان انگلیسی را دارند نیز الزامیست. از طرفی دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که قصد برگشت و یا انتقالی به ایران را دارند می بایست، طبق قانون تصویب شده از جانب وزارت بهداشت ایران ملزم به دریافت مدرک زبان A2تورفل از موسسات مورد تایید این وزارت در ایران و یا در روسیه می باشند.

اما خبر خوب این است که متقاضیان تحصیل در روسیه ، دوره زبان روسی را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در روسیه با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه بگذرانند.

سطوح زبان روسی در آزمون TORFL به شرح زیر می باشد:

A1 (TEU: سطح ابتدایی). حداقل سطح دانش زبان روسی، برای تعداد محدودی موقعیت در زندگی روزمره کافی است.

A2 (TBU: سطح پایه). سطح اولیه دانش زبان روسی برای برقراری ارتباط در تعداد محدودی از موقعیت های روزمره کافی است. این حداقل سطح برای انجام هر فعالیت حرفه ای به میزان محدود است.

B1 (ToRFL-I: سطح اول). سطح متوسط زبان روسی که به شما امکان می دهد در خانه، زمینه های آموزشی و حرفه ای ارتباط برقرار کنید.

B2 (TORFL-II: سطح دوم). سطح کافی از دانش زبان روسی که برای برقراری ارتباط در تمام زمینه های فعالیت کافی است. گواهی این مقطع برای اخذ مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا متخصص ضروری است.

C1 (TORFL -III: سطح سوم). با گواهی این سطح می توان به عنوان زبان شناس، مترجم، سردبیر، روزنامه نگار، دیپلمات، مدیری که در جمع روسی زبان کار می کند، فعالیت حرفه ای به زبان روسی انجام داد.

C2 (TORFL -IV: سطح چهارم). این سطح با سطح زبان مادری قابل مقایسه است. این سطح زبان به عنوان بالاترین سطح زبان روسی شناخته می شود.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

عمدتا دانشگاه های معتبر در روسیه در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان و نووسیبیرسک قرار دارند. اگر به فکر تحصیل در روسیه هستید، فعالیت ها و مکان های فرهنگی متعددی برای بازدید خواهید یافت. همه این شهرها فرصت‌ها و مکان‌های فرهنگی غنی دارند. یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد شهرهای روسیه وسعت و عظمت این شهر هاست. با زندگی و تحصیل در روسیه متوجه خواهید شد که برخی از شهرهای روسیه بزرگتر از بسیاری از شهرهای دانشجویی اروپایی هستند. با تحصیل در روسیه میتوانید از امکانات رفاهی موجود در این شهرها  شامل: مراکز خرید، مراکز تفریحی و سرگرمی، ورزشگاه و محیط های آموزشی و ورزشی، امکانات رفاهی عمومی مثل بیمارستان ها، کتابخانه ها، وسایل نقلیه عمومی، رستوران های با کیفیت و سلف های دانشجویی استفاده کنید.

هزینه های جاری برای تحصیل در روسیه

دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در روسیه گرفته اند، ملزم به پرداخت هزینه های متفاوتی هستند.  هزینه های تحصیل و زندگی در روسیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی غربی و حتی ترکیه و چین مقرون به صرفه تر است. برای دانشجویان ایرانی با توجه به نرخ بالای ارز، انتخاب کشور مناسب با حداقل هزینه ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. نتیجتا، با تحصیل در روسیه با هزینه های به نسبت مناسب و در کنار آن، کیفیت بالای سطح علمی، سهولت در ورود و همچنین عدم وجود ریسک، به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شده است. از همین رو، این دسته از دانشجویان قادر خواهند بود با پرداخت کمترین هزینه، تحصیل در روسیه را اغاز کنند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

هزینه های تحصیل در روسیه

یکی از مزایای برتر تحصیل در روسیه، هزینه های پایین تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور است. دانشجویان با پرداخت هزینه های بسیار معقول قادر خواهند بود تا از امکانات بالایی بهره مند شوند. هزینه های تحصیل در روسیه به عوامل زیادی از جمله رشته تحصیلی، دانشگاه و مقطع انتخابی بستگی دارد.

دوره کارشناسی: بین 1700 تا 4000 دلار سالانه
کارشناسی ارشد در روسیه: بین 2 تا 5 هزار دلار در سال
دوره دکتری در روسیه: بین 1500 تا 5000 دلار در سال
پزشکی و دندانپزشکی : در حدود 4000 تا 6500 دلار در سال
داروسازی : بین 3 الی 5 هزار دلار در سال

هزینه های زندگی در روسیه

هزینه های زندگی در کشور روسیه با توجه به شهر و رشته انتخابی و سبک زندگی متقاضی متغیر می باشد.عمده هزینه های زندگی، اجاره خوابگاه یا مسکن، خوراک و هزینه‌های رفت و آمد است. میانگین هزینه های زندگی در روسیه ماهانه بین 300 تا 500 دلار در ماه تخمین زده شده است. این مبالغ هزینه های زندگی به ازای یک نفر است که به ازای هر فرد دیگر به نسبت 30 تا 40 افزایش می یابد. نه تنها هزینه های تحصیل در روسیه بلکه میزان هزینه های زندگی نیز در این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی الاخصوص ترکیه، به مراتب پایین تر می باشد.

تحصیل در روسیه

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

شرایط تامین هزینه ها برای تحصیل در روسیه

دولت روسیه روش های متفاوتی را برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی در صورت اطلاع از این شرایط قادر خواهند بود تا شانس خود را برای کاهش هزینه های موجود در این کشور افزایش دهند. بورسیه های دولتی و کار دانشجویی که در ادامه به آنها اشاره می شود، از معمول ترین روش های تامین هزینه های تحصیل در روسیه به شمار می رود. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع دکتری در صورت ارائه سوابق آموزشی، قادر خواهند بود با مکاتبه با اساتید راهنما از شرایط بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند.

اخذ بورسیه برای تحصیل در روسیه

متقاضیان تحصیل در روسیه به دو دسته ی شهریه پرداز و بورسیه تقسیم می شوند. همانطور که از نامش پیداست، تامین هزینه های شهریه پردازان به عهده ی خود شخص می باشد. بورسیه دولتی کشور روسیه که توسط دولت روسیه ارائه می‌شود، برای تمام رشته‌ها و اکثر دانشگاه‌ها (از جمله دانشگاه‌های برتر روسیه) قابل درخواست است. دانشجویان بین‌المللی در تمام مقاطع تحصیل در روسیه ، امکان استفاده از این بورسیه را دارند. البته که، شانس دریافت بورسیه در مقطع ارشد و دکترا به مراتب بالاتر است، اما متقاضیان تحصیل در روسیه در مقاطع کارشناسی و رشته های پزشکی هم می توانند شانس خود را امتحان کنند. البته همه ی دانشجویان حق کار دانشجویی را به صورت قانونی دارند. اما مهم بودن این بورسیه این است که هزینه تحصیل، دانشگاه، و حتی کار دانشجویی را در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، پوشش می‌دهد.

هزینه‌هایی که شامل این بورسیه نمی‌شود عبارتند از:

هزینه سفر به روسیه

هزینه استقرار در روسیه (در صورت نبودن خوابگاه)
هزینه بیمه
هزینه‌های شخصی
شرایط لازم جهت تقاضا برای این بورسیه چیست؟
ارایه مدرک زبان ضروری نمی باشد. اما ارایه مدرک زبان انگلیسی یا روسی امتیاز محسوب می گردد.
شرکت در مصاحبه و آزمون ( بسته به نیاز دانشگاه انتخابی شما، ممکن است از شما مصاحبه یا آزمون اخذ شود)
دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مورد تقاضا

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

مراحل اقدام برای تحصیل در روسیه

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه متناسب با دانشگاه و برنامه تحصیلی تعیین می گردد. به صورت کلی مراحل اقدام برای تحصیل در روسیه را می توان به شش بخش دسته بندی کرد.

انتخاب رشته یا دانشگاه متناسب با اهداف تحصیلی خود از اولین گام‌های تحصیل در روسیه است.

آماده سازی مدارک مورد نیاز در راستای پذیرش در دانشگاه

گذراندن دوره پادفک یک مرحله اساسی برای آماده‌سازی دانشجویان ضمن تحصیل در روسیه است.

بررسی آزمون های لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و شروع تحصیل در روسیه

اخذ پذیرش و عزیمت به روسیه

که البته در این مسیر شما به همراهی و اطلاعات کافی برای بهترین انتخاب را دارید که مشاوران متخصص ادین ویزا شما را همراهی خواهند کرد تا با کیفیت بالا تحصیل در روسیه را اغاز کنید.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

ویزای دانشجویی برای تحصیل در روسیه

اکثر دانشجویان کشورهای خارجی برای تحصیل در روسیه به ویزای نیاز دارند. کلیه دانشجویان خارجی از جمله ایران برای صدور ویزای تحصیل نیاز به دعوتنامه تحصیلی می باشند. روند صدور دعوتنامه پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه شروع می شود. پردازش و صدور دعوتنامه بین 20 – 40 روز کاری از طرف دانشگاه و وزارت امور خارجه روسیه زمان می برد. همچنین، روند پردازش ویزای دانشجویی جهت تحصیل در روسیه ، معمولا خیلی سریع صورت میگیرد و اصولا یک هفته بیشتر به طول نمی انجامد. ویزای دانشجویی تحصیل در روسیه، ابتدا 90 روز اعتبار دارد و امکان تمدید آن برای یک سال وجود دارد و پس از آن می توان به طور مداوم در طول دوره تحصیلی تمدید کرد.

قوانین اقامت موقت دانشجویی

خبر خوب این است که با توجه به قوانین صادر شده از جانب اداره مهاجرت روسیه، دانشجویان می توانند پس از شروع تحصیل در روسیه نسبت به اقامت موقت دانشجویی اقدام نمایند. در نتیجه، دیگر نیازی به تمدید سالانه ویزا نخواهد بود. لازم به ذکر است،  تمامی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در کلیه مقاطع، میتوانند برای دریافت اقامت دائم این کشوراقدام نمایند که این یک مزیت خیلی مهم و نکته ای برای شروع تحصیل در روسیه است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه

دعوت نامه رسمی از دانشگاه صادره از از اداره مهاجرت روسیه
پاسپورت معتبر که حداقل 18 ماه از تاریخ صدور ویزا اعتبار داشته باشد.
دو قطعه عکس 4*3 با پس زمینه سفید و بدون روتوش
بیمه نامه مسافرتی

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

شرایط زندگی دانشجویی در روسیه

تصمیم مهاجرت به یک کشور در حقیقت گامی مهم و جدی است که نیاز به آمادگی کامل دارد. شما باید با شرایط زندگی جدید سازگار شوید: فرهنگ محلی، تطبیق با آب و هوای متفاوت و طبیعتا باید زبان جدید را مطالعه کنید. در این بخش ما مهمترین اطلاعات را ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید برای شرایط زندگی دانشجویی و تحصیل در روسیه، آماده‌ شوید.

بیمه دانشجویی

کلیه ی دانشجویان خارجی در دوره‌های تحصیل در روسیه بر اساس قوانین اداره مهاجرت فدراسیون روسیه ملزم به داشتن بیمه درمانی می باشند. شرکت های مختلفی ارائه دهنده خدمات بیمه های درمانی به دانشجوبان خارجی هستند. این خدمات با سقف پوشش های درمانی گوناگون، خدمات درمانی متنوع در نرخ های متفاوتی در دسترس می باشند. در حقیقت، حتی فوریت های پزشکی مانند اورژانس، درمان های سرپایی و شکستگی های ساده نیز تحت پوشش می باشند. نرخ و هزینه بیمه های دانشجویی در طول تحصیل در روسیه ، سالانه به طور میانگین از 50 دلار تا 400 دلار تخمین زده می شود.

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها بیمه درمانی خود را دارند که دانشجو ملزم به استفاده از آن است مانند دانشگاه رودن و پیراگوف.

خوابگاه های دانشجویی

دانشگاه های روسیه دارای خوابگاه های راهرویی ، بلوک و آپارتمان هستند. بسیاری از دانشگاه ها هر سه نوع خوابگاه را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی بسته به نیاز خود، در دوره ی تحصیل در روسیه می توانند در هر یک از آنها اسکان داده شوند. در نوع خوابگاه‌ راهرویی، اتاق‌ های دوش، دستشویی و آشپزخانه را به صورت مشترک استفاده می شود. در حالی که، در خوابگاه‌ های بلوک، امکانات رفاهی در هر بخش بصورت مجزا موجود است. در خوابگاه‌ های آپارتمانی، همه اتاق‌ های نشیمن مجهز به حمام و آشپزخانه هستند.

هزینه های خوابگاه های دانشجویی بسته به شهر و دانشگاه انتخابی متقاضی متغیر است. اما هنگام تحصیل در روسیه ، هزینه ها به طور معمول، از ماهانه 50 دلار الی 150 دلار در شهر مسکو و سالانه 100 – 150 دلار در شهر کازان متغیر است.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

زندگی ورزشی

ورزش در بین روس ها بسیار محبوب است. این موضوع برای دوستداران ورزش که برای تحصیل در روسیه اقدام میکنند جذاب تر است. این کشور دارای تعداد زیادی سالن های ورزشی جدید، مناطق تمرین در فضای باز و استخرهای شنا است. همچنین، مجتمع های چند منظوره با تجهیزات مدرن دائما در حال ساخت و افتتاح هستند. تقریباً هر دانشگاه روسیه زیرساخت ورزشی خاص خود را دارد. دانشجویان میتوانند با فعالیت در تیم های ورزشی و شرکت در مسابقات معتبر، جوایز ارزشمندی را کسب کنند. تحصیل در روسیه فرصتی است برای حضور در رویدادهای ورزشی در سطح جهانی.

مزایای تحصیل در روسیه

بر اساس موسسه آمار یونسکو، روسیه از نظر تعداد دانشجویان بین المللی در رتبه ششم جهان قرار دارد، سالانه حدود 250000 دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل در روسیه اقدام می کنند. این آمار کیفیت بالای آموزش در کشور روسیه را نشان میدهد.مدرک تحصیلی در روسیه در سطح بین المللی بسیار ارزشمند است. از همین رو، دانشجویان با تحصیل در روسیه قادر خواهند بود شانس خود را برای ورود به برترین دانشگاه های دنیا افزایش دهند.

این بدین معناست که با هزینه های بسیار پایین تحصیل در روسیه ، می توان برای دانشگاه های برتر دنیا اقدام نمود. از دیگر مزایای تحصیل در روسیه می توان به اخذ پذیرش از دانشگاه بدون آزمون ورودی و تحصیل با هزینه های بسیار پایین اشاره کرد. با تحصیل در روسیه ، در مقایسه با اروپای غربی حتی چین و ترکیه، فرصت های شغلی بیشتری برای شما وجود دارد.

در ادامه به برترین مزایای تحصیل در روسیه اشاره می شود:

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در روسیه

یکی از مزایای برجسته تحصیل در روسیه عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش است. تمامی دانشجویان قادر خواهند بود بدون ارائه مدرک زبان، پذیرش خود را در دانشگاه های برتر و مورد تایید وزارت ایران در روسیه اخذ نمایند. این نکته بدین معناست که، در صورت اقدام برای تحصیل در روسیه می توان برای دوره های زبان قبل دانشگاه اقدام نموده و پس از سپری کردن دوره های زبان شرایط ورود دانشگاه در رشته دلخواه را بررسی نمایند و تحصیلات خود را آغاز کنند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

سطح بالای کیفیت تحصیل در روسیه

یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در روسیه این است که این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است. در این کشور، آموزش “ساخت روسیه” مهر کیفیت است و با نرخ بسیار بالای سواد 98 درصدی که از اکثر کشورهای اروپای غربی پیشی گرفته ، مهر کیفیت تحصیل در این کشور را بر جا می‌گذارد. در واقع، تحصیل در روسیه در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. از بین 100000 دانشجوی خارجی، حدود 12 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های روسیه، تحصیلات عالی خود را در این سرزمین دنبال می‌کنند. به همین دلیل، روسیه در میان بهترین کشورها برای دانشجویان بین المللی قرار دارد.

هزینه های پایین تحصیل در روسیه

دانشجویان بین المللی حدود 5 تا 7 برابر کمتر از اروپا یا کشور آمریکا برای تحصیل در روسیه پرداخت می کنند. در همین حال، کیفیت تحصیل در روسیه در سطح بین المللی است. دانشگاه های روسیه به طور مداوم در بین برترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی سایت QS جای دارند این روند سالانه در حال افزایش است و دانشجویان بدون هیچ محدودیت و پیش شرطی قادر خواهند بود دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

عدم محدودیت سنی برای تحصیل در روسیه

برخلاف کشورهای دیگر، تحصیل در روسیه بدون هیچ محدودیت سنی امکان پذیر است. این بدان معناست که متقاضیان قادر هستند بدون در نظر گرفتن سن خود در برترین دانشگاه های دنیا در رشته دلخواه خود حتی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند.

 

نزدیک بودن ایران به روسیه

نزدیکی جغرافیایی ایران به روسیه باعث شده تا رفت و آمد میان این دو کشور آسان تر و با هزینه کمتر انجام شود. پرواز های مستقیم از ایران به روسیه نسبت به دیگر کشور های اروپایی ارزان تر است. همچنین به دلیل روابط مؤثر ایران با روسیه و تجارت بالای دوجانبه، تعداد پروازهای هفتگی به این کشور بسیار زیاد است. این امر سهولت و امکان انتخاب متنوع تری را برای سفر به این کشور را امکان پذیر کرده است. و این یکی دیگر از دلایل مهم است که تحصیل در روسیه را انتخاب کنید. به علاوه، پس از دریافت مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه های دنیا به کشور بازگردید و به راحتی وارد بازار کار شوید.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

اخذ ویزا بدون ریسک ریجکتی

دانشجویان با در دست داشتن دعوتنامه دانشجویی و با در اختیار داشتن پاسپورت می توانند در عرض کمتر از یک هفته ویزای دانشجویی خود را دریافت کنند. نکته حائز اهمیت این است که شانس دریافت ویزای روسیه بر خلاف کشورهای دیگر تقریبا 99.9 درصد می باشد.

از طرفی خانواده های دانشجویان که اقدام به تحصیل در روسیه کردند ، می توانند با اخذ ویزای توریستی روسیه در عرض نهایتا یک هفته با یک پرواز مستقیم به مسکو در عرض 4 ساعت در کنار عزیزانشان باشند.

پذیرش در دانشگاه بدون نیاز به شرط معدل!

یکی از مهم‌ترین شروط پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ های معتبر دنیا، شرط معدل است و به همین دلیل امکان ورود به دانشگاه های مطرح با سطح علمی بالا در اروپا از بسیاری دانشجویان سلب می شد. اما خوشبختانه برای تحصیل در روسیه خبری از این شروط نیست و به طور کلی دانشگاه های روسیه شرط معدل دبیرستان را ندارند.

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

امنیت در روسیه

عوامل بسیاری دست به دست هم می‌دهند تا این کشور جزو 10 مقصد برتر برای گردشگران و مهاجران در جهان باشد. به قطع یقین، امنیت یکی از جنبه‌های چشمگیر این کشور است. برای مثال، با وجود اینکه روسیه یک ابر قدرت نظامی است؛ اما شهروندان اجازه حمل اسلحه بدون مجوز را ندارند.

مردم روسیه افراد بسیار محتاط و محافظه‌کاری هستند. برای مثال، نصب دوربین‌های مداربسته در خودروها و اتومبیل‌ها نمونه‌ای از این احتیاط است. همچنین بسیاری از فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و خانه‌ها دارای دوربین‌های امنیتی هستند. این امر به این دلیل نیست که جرم‌های بسیاری در روسیه اتفاق می‌افتد، بلکه تنها به دلیل جلوگیری از این اتفاقات است.

شماره‌های تماس اضطراری کشور روسیه را در دسترس داشته باشید و در مواقع ضروری با آن‌ها تماس بگیرید:

خدمات نجات عمومی 112 (تلفن ثابت و تلفن همراه)
خدمات آتش نشانی 01 (تلفن ثابت)، 101 (تلفن همراه)
پلیس 02 (تلفن ثابت)، 103 (تلفن همراه)
آمبولانس 03 (تلفن ثابت)، 103 (تلفن همراه)
سرویس گاز 04 (تلفن ثابت)، 104 (تلفن همراه)

معایب تحصیل در روسیه

همانطور که در این مطلب عنوان گردید، مزایای تحصیل در روسیه باعث می گردد تا دانشجویان زیادی سالانه برای ادامه تحصیل در روسیه اقدام نمایند. فلذا گروه مهاجرتی اٌدین ویزا موظف است تا چالش های پیش روی دانشجویان برای ادامه تحصیل در روسیه را عنوان نماید تا این دسته از علاقه مندان تصمیم درستی را برای خود اتخاذ نمایند. بیشتر چالش های موجود هنگام تحصیل در روسیه ، میتوان به شرایط زندگی و محیطی این کشور اشاره کرد.در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

نیاز به فراگیری زبان روسی برای برخی از رشته های تحصیلی برای بهبود شرایط زندگی و کار

عدم حق همراه برای دانشجویان متاهل علاقه مند به تحصیل در روسیه در برخی موارد

شرایط آب و هوایی سرد در این کشور

برای مشاوره رایگان تحصیلی همین الان اینجا کلیک کنید

 

سوالات متداول برای تحصیل در روسیه

آیا برای ورود به دانشگاه های روسیه نیازی به شرکت در آزمون های ورودی هست؟

در برخی از رشته های پزشکی دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های قبل ورود به دانشگاه می باشند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در روسیه ، شانس دانشجویان برای ورود به دانشگاه به مراتب بالاتر از سایر کشورهای دنیا می باشد.

آیا تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه مورد تایید وزارت بهداشت است؟

هر ساله وزارت بهداشت لیستی از دانشگاه های مورد تایید در کشورهای دنیا را منتشر می کند. در آخرین آپدیت آن، نام 5 دانشگاه روسیه به چشم می خورد. از همین رو داشجویان در صورت تحصیل پزشکی در این دانشگاه ه قادر خواهند بود برای این دانشگاه های اعلامی، اقدام نمایند.

آیا امکان اخذ ویزای همراه برای تحصیل در روسیه وجود دارد؟

در حال حاضر و با توجه به قوانین موجود در کشور روسیه، ویزای همراه به دانشجویان بین المللی تعلق نمی گیرد. آیا شما قصد تحصیل در روسیه را دارید؟ یادگیری اطلاعات دقیق در مورد ویزا الزامی است.

آیا بعد از تحصیل در روسیه می توان انتقالی گرفت؟ مدارک روسیه مورد تایید است؟

با توجه به سطح بالای علمی در دانشگاه های روسیه و سیستم منطبق با بلونیا، مدارک اخذ شده در این کشور، مورد تایید تمامی کشورهای دنیا می باشد. در خصوص انتقالی متناسب با شرایط کشور هدف تعیین می گردد ولی لازم به ذکر است که این امر برای دانشجویان میسر می باشد.

ارائه مدرک زبان در روسیه الزامی هست؟

یکی از برترین مزایای تحصیل در روسیه، امکان اخذ پذیرش بدون ارائه مدرک زبان به شمار می رود. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در روسیه قادر خواهند بود برای دوره های پادفک در این کشور اقدام نمایند.